Waarom lijken zoveel merken futloos, braaf en gewoontjes? Omdat bij het beschrijven van een merkidentiteit alleen positieve beelden een plek krijgen in het merkverhaal. En toch weet iedereen dat een verhaal zonder enige spanning niemand raakt. Dat principe geldt ook voor merken.
In dit boek beschrijft Rogier Heijning hoe je de tegenstander voor jouw merk vindt die spanning brengt in jouw merk(verhaal). Door de tegenstander of uitdaging van jouw merk te vinden word ook jij een Hero Brand.
Rob Revet
Consultant marketing- en merkstrategie.
Trainer marketing- en merkstrategie NIMA.
Het boek
Dit boek bevat een zeer eenvoudig stappenplan om van je merk een Hero Brand te maken. Na een introductie over hoe verhalen werken, is het grootste deel gewijd aan hoe ieder merkarchetype een held kan worden. Vervolgens komt het doe-gedeelte, dat je helpt om jouw Hero-merkverhaal te schrijven.
Maak van je merk een Hero Brand staat vol inspirerende voorbeelden, kleurrijke pagina’s en illustraties en is een echt cadeau voor iedereen die met merken en organisaties werkt.
Hero Brand AI
Naast het boek is er ook de Hero Brand AI ontwikkeld die met de uitkomsten van jouw Hero Brand Approach je merkverhaal schrijft. Want juist het schrijven van het verhaal is voor veel mensen een grote uitdaging. Klik hier voor meer informatie.
Peeter Verlegh
Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam & Editor in Chief, Journal of Interactive Marketing – AMA – Amsterdam
Bestellen
Wil je het boek en/of de AI bestellen? Dat kan op de winkelpagina. Er is een beperkte oplage van het boek dus wees er snel bij.
Christiaan van Mansfeld
Marketing-Communications-Advertising. Voorheen Managing Director DataBay TBWA en Managing Director DDB Unlimited
© 2025 All Rights Reserved.