De Leider is het meest verantwoordelijke en ambitieuze merkarchetype. Hij creëert een maatschappij waar orde heerst en streeft naar succes. Leider merken willen wanorde tegengaan en mislukking voorkomen.
In deze film laat Mercedes het waar gebeurde verhaal zien van mevrouw Benz die de auto van haar man, de uitvinder de automobiel op benzine, meeneemt voor een eerste lange rit. Haar man Karl Benz geloofde niet dat zijn auto er klaar voor was maar Bertha bewees van wel. De film toont het leiderschap en visie van het merk Mercedes Benz vanaf het begin van haar bestaan.
Deze recente Mercedes commercial om hun nieuwe EQC model te positioneren werd gemaakt met de indertijd immens populaire “The Weekend”. Want leiders omgeven zich nu eenmaal alleen met andere leiders.
Carrefour is een grote Franse retailer. Ze is er voor iedereen in elke levensfase en voelt (mede daardoor) de betrokkenheid met haar maatschappij.
Met de ‘Black Market’-actie toonde ze haar leiderschap door het juiste voorbeeld te geven. Carrefour wil dat we bewustere keuzes maken, zelfs als dat betekende dat zij hiervoor de bestaande regels moeten overtreden om nieuwe, betere regels te introduceren.
Met de visionaire ‘We see’-reclamecampagne uit 2003 liet Microsoft de toekomst van technologie zien. Door een imaginaire getekende wereld over de echte wereld tot leven te laten komen werd de relatie tussen gebruikers en Microsoft producten gevisualiseerd.
Als een echt Leider merk bekommerd Microsoft zich over het lot van mensen in haar samenleving die minder bedeeld zijn. Vooruitstrevende technologie moet ons speelveld meer gelijk maken zodat iedereen de kans krijgt om succesvol te zijn op zijn of haar manier. Om dit kracht bij te zetten lanceerde Microsoft de “we all win” campagne.
© 2025 All Rights Reserved.