De Rebel is het meest vrije en opstandige merkarchetype. Het accepteert de regels niet en doet er alles aan om mensen vrij te maken. De Rebel strijdt tegen gevestigde normen, autoriteiten en onderdrukking van mensen.
In 1982 startte het bedrijf met een bijzondere reclamecampagne waarbij ze ‘Wonderful World’ van Sam Cooke uit 1960 gebruikten. Met het nummer ‘I Heard it Through the Grapevine’ van Marvin Gaye en model Nick Kamen, zetten ze hun iconische serie echt op de kaart. De Levi’s campagnes zijn er in geslaagd om het universele verlangen naar vrijheid, zelfexpressie en rebellie vast te leggen en dat verlangen om te zetten in tijdloze, emotionele verhalen.
Levi’s bleef provoceren, inspireren en grenzen verleggen. In de commercial “Odyssey” voor de Levi’s Engineerd jeans wordt deze sfeer perfect weergegeven door mensen letterlijk en figuurlijk muren laten doorbreken.
De commercial “Strike” van Maserati werd uitgezonden tijdens de Super Bowl in 2014 en introduceerde de Maserati Ghibli aan het Amerikaanse publiek. De 90 seconden durende spot is een krachtige monoloog over het overwinnen van obstakels en het onverwacht toeslaan. De boodschap symboliseert Maserati’s strategie om de regels van de gevestigde orde in de luxe automarkt uit te dagen met de introductie van de Ghibli, een meer betaalbare sportsedan.
Met de allereerste videoclip die MTV uitzond, ‘Video Killed the Radio Star’, markeerde symbolisch de overgang van radio naar televisie als dominante vorm van muziekconsumptie. In deze beginperiode introduceerde MTV ook de zogenoemde ‘MTV leaders’ of ‘MTV idents’. Deze waren niet alleen een innovatieve manier om het merk en de identiteit van MTV te versterken, maar vingen ook de essentie van de jeugdige en expressieve cultuur van die tijd.
In de jaren 60 onderging Africa Cola een opvallende transformatie die het een rebelse en avant-gardistische reputatie gaf.
In deze periode werd Afri Cola gepromoot door middel van een gedurfde en revolutionaire reclamecampagne, ontworpen door de beroemde Duitse ontwerper en fotograaf Charles Wilp. Wilp’s campagnes voor Afri Cola waren vernieuwend en provocerend, vaak met een seksueel bevrijde en psychedelische esthetiek die perfect paste bij de rebelse jeugdcultuur van de jaren 60.
In de jaren 60 onderging Africa Cola een opvallende transformatie die het een rebelse en avant-gardistische reputatie gaf.
In deze periode werd Afri Cola gepromoot door middel van een gedurfde en revolutionaire reclamecampagne, ontworpen door de beroemde Duitse ontwerper en fotograaf Charles Wilp. Wilp’s campagnes voor Afri Cola waren vernieuwend en provocerend, vaak met een seksueel bevrijde en psychedelische esthetiek die perfect paste bij de rebelse jeugdcultuur van de jaren 60.
© 2025 All Rights Reserved.